13 June 2013

Kes Kecurian di SK Sementa







Terkejut menerima aduan daripada pengawal keselamatan bertugas, mengatakan penutup tangki septik hilang. Admin bersama-sama penyelia syarikat keselamatan (Jordan Ent.) sekolah segera menyiasat aduan tersebut. Sah 6 penutup tangki septik sekolah hilangan. 
Setelah perbincangan dibuat, Pihak pengawal keselamatan membuat laporan polis di Balai Polis Sg Kapar Indah pada 22 April 2013.
Seminggu selepas kejadian tersebut, pihak sekolah sekali lagi menerima kejutan kehilangan 31 kepala paip dibilik wudu' blok N. Ini seterusnya memberi masalah besar bagi murid-murid untuk solat.
Kedua-dua kejadian tersebut telah diadukan bersama dalam mesyuarat JK PIBG. Berdasarkan kepada bukti nyata didapati pagar dibelakang blok A telah dikoyakkan 7 terdapat kesan tapak kasut pada lopak air berhampiran, ini mungkin perbuatan pihak luar yang menceroboh masuk kawasan sekolah. Antara cadangan awal mengatasi masalah ini adalah dengan mewujudkan lampu jalan di belakang kawasan Blok A & N. Selain itu membina grill di laluan naik blok N. 
Pihak pengawal keselamatan juga diminta untuk meningkatkan kawalan terutama waktu malam.
Sama-sama kita berdoa agar perkara ini tidak berulang lagi

No comments:

Post a Comment