3 March 2014

PERJUMPAAN & PERBINCANGAN BERSAMA PENGUSAHA BAS & WAKIL IBU BAPA




Satu perjumpaan & perbincangan bersama Pentadbir Sekolah, Wakil Pengusaha Bas, Wakil Ibu Bapa & Pihak PIBG (En Fadzil - Pemangku YDP PIBG) telah diadakan pada 24.2.2014 (Isnin) pada pukul 3.30 petang di Makmal ICT.
Perjumpaan ini adalah respon kepada memorendum yang disampaikan oleh sebahagian daripada pengusaha bas & ibu bapa.
Pihak Pentadbir Sekolah diketuai oleh guru besar bersifat terbuka dengan pandangan pengusaha bas & wakil ibu bapa. Antara lain perbincangan berkaitan waktu pulang sekolah yang terlalu lewat. Perbincangan yang mengambil masa 1 jam setengah itu juga membincangkan perkara-perkara lain berkaitan keselamatan murid pergi & balik sekolah.
Alhamdulillah satu keputusan yang positif telah dicapai melalui perbincangan tersebut, Bagi pihak Pentadbir sekolah, Guru Besar mengucapkan penghargaan & terima kasih kepada wakil pengusaha bas & ibu bapa yang hadir. Ini merupakan perbincangan ilmiah yang pertama yang boleh merapatkan hubungan sekolah, ibu bapa & masyarakat setempat. Semoga perkara ini akan dapat diteruskan di masa akan datang sebagai satu budaya sihat & memenuhi tuntutan sarana ibu bapa serta dapat membantu memajukan sekolah.

No comments:

Post a Comment