22 February 2014

MESYUARAT JK KANTIN & RMT BERSAMA PENGUSAHA KANTIN KALI 1



TARIKH : 11.02.2014 (SELASA)
MASA : 12.30 TGH
TEMPAT : KANTIN SEKOLAH

Mesyuarat JK Kantin & RMT bersama Pengusaha & pekerja kantin bertujuan membincangkan pelbagai isu serta masalah berkaitan kantin sekolah.Mesyuarat telah dihadiri bersama Pn Hjh Mazanah Bt Dawi (GB), En Faridzul (PK HEM),Pn Minah (Pengusaha Kantin) Pn Razila (Ketua Unit Peng. Kantin), Pn Zaidah (Ketua Unit RMT), JK Kantin, JK RMT dan pekerja kantin.
Selain daripada itu, mesyuarat juga membincangkan peranan kantin dalam mendidik murid melalui penjualan makanan berkhasiat. 3 perkara yang dititikberatkan dalam pengurusan kantin adalah kebersihan, kesihatan & keselamatan.
Memastikan makanan yang dijual berkhasiat & berkualiti. Para pekerja dinasihatkan agar mengamalkan budaya kerja sihat & selamat, mematuhi peraturan penyediaan, penyimpanan serta penjualan dengan harga yang munasabah. 
Keceriaan kantin juga dibincang bersama bagi menarik minat murid menjadikan kantin satu tempat yang boleh menjadi sumber maklumat tambahan pembelajaran. 
Perbincangan berkaitan RMT juga turut diadakan. Antaranya jadual menu, memperbaiki sistem pengagihan dan bagaimana mendidik keperibadian murid RMT melalui makanan yang dibekalkan
Mesyuarat ditangguhkan pada pukul 2.05 petang

No comments:

Post a Comment